Igår skulle jag ta tåget hem från Stockholm, när vi hade varit på Allsång på Skansen.
Var på stationen tio minuter innan och hade redan köpt 150 minutersbiljett för UL/SL. Inget spårnummer och ingen tid angavs på infotavlan.
Jag frågade vid infodisken. Ja, tåget var försenat p.g.a. elfel, men skulle komma om 22 minuter, i stället för 8-9 minuter senare.
Det blev en lång väntan! Jag och hundratals andra satt där i 1 1/2 timme!
När tåget väl kom, så fanns det ingen förare till det. Det tog ju lite tid till....
När jag kom till Uppsala och skulle byta till buss, hade jag ingen biljett, för giltighetstiden hade redan gått ut!
Jag var helt vansinnig.
Det enda positiva (förutom Allsång på Skansen) var att jag satt med ett väldigt trevligt par på tåget och pratade med dem under hela resan.
Imorse reklamerade jag resan hos Stockholms Lokaltrafik.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar