torsdag 21 februari 2013

Vårsalongen på Liljevalchs

Idag hade jag en Stockholmsdag med fotvård, lunch, lite shopping och sist men inte minst: Vårsalongen på Liljevalchs.

Jag gick på en visning och sedan runt på egen hand. Det här var den finaste vårsalongen jag har sett och jag har varit på många...

2183 hade sökt till Vårsalongen; 157 personer och grupper hade antagits. Nästan hälften av verken var målningar.

Här kommer ett urval av mina favoriter:

Malin Bloms Var sitter själen (en björn/hund av textilband),
Anders Skölds Efter måltiden (förde mina tankar till underbara Venedig),
Ebba Camitz Scales (kläder gjorda av 500 plastskedar),
Maria Jokitalos Haren som ville vara flicka (skicklig fantasymålning) och
Ann Carlssons Märkeskläder (en finurlig topp).

 




                                                             En gammal godispåse?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar