torsdag 31 mars 2016

Underbara Central Park



                                                                                       
 Jag blir lika fascinerad varje gång jag besöker Central Park i New York.

Området anlades 1858 och är 340 hektar stort. Det finns sjöar, kullar, ängar, lekplatser och skridskobana.

Min farmor gick där med  väninnor i sin ungdom. Jag brukar tänka att jag går i hennes fotspår.

I måndags var vi där; åt på Boat House, beundrade blommande magnolior och besökte Strawberry Fields, The Dairy och Bethesda Fountain and Terrace.





Det var så lugnt och vackert.

Vid Strawberry Fields sjöngs det förstås Imagene.

Vi beundrade mosaiken från italienska Neapel och försökte hitta några av de nordiska växterna som är planterade runt om där. (En växt från varje land i världen).

John Lennon bodde i Dakota Buildning vid parken och hade en utsikt över platsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar