lördag 24 februari 2024

Sittdyna av återvunnet material

Med mina sista krafter (?)i kväll, tog jag en titt på en bilsätesdyna, som jag har använt säkert i tio år. Banden var slitna eller hade gått av. Den var inte särskilt bekväm längre.

Dynans undersida var av material, som gör att den inte glider på sätet, men den var skrynklig och ful. Meningen var att jag skulle kasta eländet, men...

Jag behövde en dyna till en sk. Bauhaus stol av  bok och rotting, som jag använder som "pysselstol" i övervåningen.

Jag tittade lite närmare på dynan. Den visade sig vara av äkta lammskinn. 

Jag klippte dynan i två bitar (den var lång), tog bort undersidan och sydde i den två rosa band i samma färg som ullen.

Den sitter som en smäck. Snacka om återanvändning.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar