måndag 10 juni 2024

Trädgårdspaviljong

För några dagar sen, hittade jag 13 år gamla bilder på vår trädgårdspaviljong. Snyggt, tyckte jag. 

Efter den orientaliska stilen kom väl nästa period med soffor, bord och massor av krukor för några år sen.

Den perioden slutade idag. Hela paviljongen rasade ner efter störtregnet. 

Jag plockade bort alla dynor, kuddar och kattfiltar (grannkatterna älskar soffan, men jag älskar inte deras hår, så jag har skyddsfiltar över möblemanget.) och självklart alla krukorna.

Vågade inte gå under taket, utan lirkade bort allt från sidan. Risk för raset var överhängande....

Sista åtgården var att göra hål i duken. Vattnet rann ut i femton minuter.  Kan det ha funnits flera hundra liter vatten där? Hålet var nämligen 10 cm långt.

Tur att detta inte hände i lördags, när barnen hade poolparty!

Nu får vi skapa en ny myshörna.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar