onsdag 4 juni 2014

Ny rabatt

Ikväll hann vi äntligen plantera i vår nya rabatt som blev klar för några dagar sedan.

Egentligen är den en del av en stor rabatt; vi får kalla den hörnan för Nystadshörna eftersom de flesta växterna kommer från Nystads blomstermässa.

Den gula rudbeckia guldboll har jag längtat efter att få ha i min trädgård. Såna hade vi i mitt barndomshem. En riktig mormorsperenn!

Tvä blå äkta stormhattar (mormorsperenn den också) finns där också tillsammans med två röda kvastginst.

Vidare har vi planterat: purpurklätt (sammetsnejlika), strutbräken och mandelblommor (papelorikko på finska).

Det var mest sten, lera och sand min man grävde upp så vi fick blanda mycket matjord i den nya rabatten. Just nu ser det för hemskt ut!

Hoppas att Nystadshörnan blir lika frodig som resten av rabatten som i år verkligen börjar likna mina drömmars rabatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar