söndag 16 april 2017

Fynd på vinden

Mitt evighetsprojekt på övervåningen fortsätter intensivt sedan flera veckor tillbaka.

Jag vill slippa mitt vanliga Stuva-in-alltihop, när orken tryter. Jag vill bli klar och ha alla sakerna på plats.

Idag har jag fyllt några Erikshjälpen-kassar. En kasse med nya saker får vänta på sommarens bakluckeloppis i Norrskedika. Har även fyllt tre soppåsar idag.

Jag jobbar nu med understa lagret, med sådant som min pappa packade åt mig, när jag flyttade hemifrån. Jag hittar ett och annat spännande.

En tavla som jag verkligen har undrat, var den har tagit vägen, hittade jag idag. Bingo!

Den hängde hos ett gammalt par, när jag var liten. Tavlan föreställer två fåglar i skogen och jag tyckte att den var så spännande! Jag fick "ärva" den, när de gick bort. (Läs: Ingen annan ville ha tavlan.)

Långt senare förstod jag att tavlan var en Hötorgskonstkopia (dessutom en dålig sådan) av den berömda Stridande tjädertuppar av den finska konstnären Ferdinand von Wright.

Likväl älskar jag den! Tavlan väcker gamla minnen till liv.


Bildresultat för taistelevat metsot

Inte så många likheter! "Mina" fåglar liknar mer kråkor än tjädrar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar