måndag 17 april 2017

Renovera ett gammalt väggskåp

Jag börjar ana en liten ljusning i mitt stora städprojekt på övervåningen.

Idag -efter flera timmars jobb- roade jag mig med att renovera ett gammalt väggskåp.

Varje gång när jag har tittat på det gulnade furuskåpet, har jag tänkt att det borde fixas. Nu var det verkligen dags.

Och det gick så fort! När målarfärgen torkade, ca fyra timmar, hade jag annat att pyssla med.

1. Jag målade skåpet, hyllan och luckorna med vit täckfärg.

2. Jag tapetserade "väggen", dvs. klistrade dit en bit av en överbliven tapet.
(Duro gammelsvenska)

3. Min man skruvade fast porslinsknopparna.
Dem köpte jag i Holland i onsdags, för att de var så söta.
Visste inget om renoveringen då än.
13 kr/st. hos Søstrene Grene (dansk butikskedja)

4. Voilá! Skåpet är färdigt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar