måndag 1 juni 2020

Älskade växthus!

En timme sen var jag så slut att jag tänkte ta en riktig Early night. Men nej, det går inte, när det är en sån underbar kväll!

Det är ännu varmare än på dagen,  nu vid sjutiden 27*!

Jag läser trädgårdstidningar och tittar mig omkring. Jag älskar det här lilla växthuset. Det är gjort av gamla fönster och begagnade tegelstenar, men är charmigt och precis i min smak. Efter renoveringen blev det ännu mer praktiskt, eftersom el drogs in.

I skåpet finns allt, som kan behövas: champagne- och vinglas, udda romantiska kaffekoppar, tekannor osv. "Gamla" Nespressomaskinen är på väg att flytta hit  ut. Lilla kylskåpet finns redan på plats.

Här kan man vistas åtminstone fem månader om året. Ibland drömmer jag om att sova här en natt. Bara spindlarna och andra kryp hindrar mig....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar