måndag 6 juli 2020

Rosinventering

Det är tre år sen jag hade rosinventering sist. Nu var det dags att ta tag i det igen.

Synd bara att det kom häftiga regnskurar med jämna mellanrum och jag fick springa in och ta skydd. Alltså tog det hela längre tid än jag hade räknat med.

Sen hittade jag på att jag skulle måla en karta över trädgården och markera var rosorna växer. Annars blir det bara tråkiga listor, som är svåra att tyda efteråt.

Sagt och gjort. Jag målade rosor och skrev dit deras namn tills krafterna tog slut. Jag gör klart det imorgon bitti.

Jag hittade 52 rosor varav 42 är olika.
90 % av rosorna är i olika rosa nyanser eller vita.
De äldsta är planterade 2005, då vi flyttade hit, de nyaste 2018.
Vi har nästan inte plats för några nya längre och det kan ju vara lite roligt att ha andra blommor också...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar