söndag 12 maj 2024

Viktiga flaskor


På hyllan i växthuset har det i åratals stått "viktiga" flaskor med minnen från särskilda händelser.

Den gröna flaskan från Mosel drack vi hos vår danska morfar till middag våren 2009. Det måste ha varit starka varor, för min man fick äntligen tummen ur och friade till mig under en promenad vid Limfjorden.

När vi kom tillbaka, blev han trött och gick och la sig.

Jag sa till morfar Leif att vi har förlovat oss, men han och grannen Lilly tittade på nyheterna och hörde inte, vad jag sa. (Han fick veta det dagen efter och blev jätteglad). Så jag diskade och gick och la mig. 🤣

Den lilla flaskan är en av 120, som man fick med sig efter ett magiskt bröllop i Skäfthammarskyrka och Gimo herrgård sommaren 2009. Brudparet beställde egna etiketter på sina små skumpaflaskor i champagnehuset Gobillard & Fils.

Den tredje är jag lite osäker på, därför borde den inte vara med.

Den fjärde delade vi på, när vi klev ur bilen på flygplatsen i september 2009. Vi flög på bröllopsresa till Venedig.

Glöggen är från december 2017, när vi nyinvigde växthuset efter renoveringen. Då trängdes åtta personer där, skålade och åt snittar. Cirka 15 minuter. Det var ju kallt mitt i vintern...

Jag hade mycket att fundera på, när jag städade i växthuset inför sommaren idag. ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar