söndag 11 oktober 2015

Prinsessans häst

Visst måste en prinsessa ha en häst?

Det bestämde i alla fall lilla A och jag i somras och började sy på en käpphäst när jag hittade en grå tubsocka utan maka.

En Grålle skulle det bli. Arbetsfördelningen var enkel: A pratade och jag sydde. Hästen blev inte riktigt klar i augusti när vi hade våra myskvällar.

Bloggen Hello syr och pysslar hade en beskrivning hur man gör en käpphäst. Där fick jag tips hur jag kommer vidare.

Imorgon går "leveransen" till Bryssel och jag fick lite bråttom på slutet (jag kan ju inte flyga med Grålle i resväskan. Han får inte plats...), men nu är Grålle klar och välpackad i presentpapper.

Nu behöver min prinsessa också en cape. Har försökt hitta en som jag kan sy "pärlor och diamanter" på, men utan resultat. Tyger har jag men kan inte klippa till en cape.

Det här måste lösas på något sätt. Jag har ca sex veckor på mig innan det är dags för födelsedagsfirandet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar