fredag 16 oktober 2015

Worry Doll

Nog har jag haft användning för min worry doll, den guatemalanska lilla dockan som enligt folksägnen bekymrar sig i ägarens ställe under natten.

Jag får ha henne under kudden vissa jobbiga nätter när jag har fått höra nya lögner.

Ibland är de otroligt korkade, ibland riktigt avancerade.

Varje gång tänker jag: "Det här kan inte vara sant! Det hade jag aldrig kunnat  tro om.... Varför?"

Hoten är ännu värre. Då blir jag verkligen rädd - och ledsen.

Jag har svårt att förstå varför jag har hamnat mitt i den här mardrömmen.

Jag vet att jag har lagen på min sida, men processen tar tid.

Vilken tur att jag har en familj, en hel släkt och vänner som stöttar mig och vet att jag aldrig skulle ljuga eller sjunka så djupt att jag skulle börja med något liknande fult spel. Det mesta är så vidrigt att jag knappt kan berätta det för någon.

Jag har varit för snäll och tagit emot alldeles för många oförrätter under många års tid.

Nu väntar jag bara på slutet av den här historien, Då behöver jag aldrig, aldrig mer ha med dessa människor att göra.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar