torsdag 16 april 2020

Resa till Schweiz

I dagarna skulle jag ha åkt till Zurich för att gå på 90-årskalas.
En chaufför (lyxigt värre) skulle hämta mig från stationen och köra mig till min gamla vän i Aarau.
Vi skulle sitta två dagar i trädgården,  beundra bergen, titta på gamla foton och prata. Jag skulle åka hem resväskan full av hennes mans tavlor- igen.

Det blir inget av det där. Hon sitter isolerad i sitt hem och jag är här.
Vi skickar brev till varandra och hoppas att Corona ger sig och jag kan åka dit i höst.

Senaste brevet kom idag. Jag skickade Postens "Riktiga vykort" till henne direkt. Jag hoppas att det tar lite kortare tid att komma fram än ett vanligt brev.
Hon behöver något annat roligt än telefonsamtal, tv, filmer och böcker som omväxling.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar