måndag 7 december 2020

Lång lista

Jag bestämde mig i helgen att bli av med listan på alla surdegar, som aldrig bli klara, som finns kvar som irriterande påminnelser.

Jag började ringa efter åtta. Korta telefonköer. Gick riktigt bra. Blev av med tre ärenden.

Efter en trekvarts skön avslappning, hade jag träff med föreningens  kassör och försökte gå in på banken. Haha, där ville de inte ha folk. Kön var hur lång som helst och stod stilla. 

Vi löste "penningtvättsmisstankarna" på ett gammaldags sätt. Skrev på en massa papper, som en granne vidimerade, tog kopior på id-kort, skrev på, lovade på hedersord att uppgifterna stämde- och postade eländet. Skööönt!

Kassören fick en kopp kaffe, åkte hem och jag fortsatte med mitt. 

Teleoperatörer! Finns det några krångligare företag? 52 före mig i kön. Fick maila. 

Betala räkningar på hundra olika ställen; Banken, Klarna, PayPal osv. Jag minns inte ens namnen på alla. Avklarat till slut. Fick stryka över på listan.

Så höll jag på nästan hela dan, men nu är listan tom. Jag är klar! Hoppas att nästa lediga dagen är en ledig dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar