tisdag 22 december 2020

Trevliga besök

Idag åkte jag i väg med min årliga julkasse till Ronald Mc Donalds hus, där sjuka barns föräldrar och syskon kan bo, medan barnet vårdas på sjukhuset.

Det har jag gjort varje jul sedan vår familj var i samma situation.

I år var skillnaden den att godisarna jag hade med mig skulle ha papper på. Det blev finska godisar, Dumle, Fazers blå praliner, Geisha och annat gott. Föreståndaren och jag stod utomhus en stund pratade. 

En bekant fyllde 90 år och firades utanför äldreboendet i eftermiddags. Det var skumpa, glögg, pepparkakor och godis och självklart sång för jubilaren.

Släkten och vännerna hade fått boka en tid för besöket, så att det inte skulle komma för många dit samtidigt. Födelsedagsbarnet var väldigt nöjd och tyckte att det kändes som vanligt firande, fast utomhus.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar