lördag 8 februari 2014

En kreativ lördag

Igår var det exakt tio år sedan jag började min första kurs i akvarellmålning.

Sedan dess har jag kluddrat lite hemma eller i Fjällbacka på somrarna. Nu var det dags att ta tag i denna hobby som ger mig så mycket: det rensar huvudet och jag blir lugn och glad av att måla. Inga andra ambitioner finns.

Nu ska jag måla varannan lördagsmorgon i en ateljé mitt i stan.

Otroligt vad många bra idéer jag fick fast jag bara satt- och inte tänkte på någonting! Tur att jag hade en anteckningsbok med mig. Snart har jag material till en hel bok.....



Jag läste i UNT i morse att Pinocchio skulle spelas näst sista gången idag. Alltså fick det bli teater efter akvarellmålningen.

Lilla A fick ett signerat idolkort av Katharina Cohen (Pinocchio) som även är aktuell i SVT:s storsatsning Livet i bokstavslandet.


Min man har inte varit så sällskaplig på sistone: han hostar och lider av en svår form av Man Flu. Han la sig tidigt men jag satt över tre timmar och gjorde scrap booking kort.

Vissa var jag riktigt nöjd med, andra inte men att få sitta i lugn och ro i så många timmar efter en hektisk arbetsvecka var absolut prio ett på min lista. Efter den här dagen känner jag mig Fit for fight igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar