torsdag 19 oktober 2017

Ett lysande liv på IKEA

Ikväll deltog jag i eventet Ett lysande liv på IKEA i Uppsala.

På IKEA är de väldigt duktiga att ordna korta föredrag om olika ämnen inom inredning. Nu handlade det om lampor.

Vi fick lära oss om allmän-, arbets- och stämningsbelysning.

I ett vardagsrum borde det finnas 8-10 olika ljuskällor. Jag har tre i mitt!

Vi fick också höra fakta om LED-lampor, bl.a att de har tjugo gånger längre livslängd och använder 85% mindre energi samt mycket annat.

Kaffe och äppelkaka fick vi också före en rundtur på lampavdelningen.

Jätteintressant och trevlig kväll!

Jag hittade en golvlampa som inom kort kommer att blir den fjärde som pryder mitt vardagsrum. Sen är det bara fyra kvar...


Inredaren Beatrice berättar om olika LED-lampor.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar