lördag 7 oktober 2017

Födelsedagsfest hos grannen

Vi har en härlig granngemenskap med åtta andra familjer vid den här gatan.

En gång om året är det husfest, ibland firas det födelsedagar, grannsamverkan funkar under semesterar osv. Jag älskar mixen med unga och gamla, tre generationer; barnen är alltid med.

Idag var vi bjudna till en 60-åring. Först blev det "förfest" och sedan grattade vi C.

Som vanligt, tänkte jag att jag inte kommer att känna någon (utöver de tio vi gick dit med), men den första jag hälsade var en gammal bekant, som jag "assisterade" i augusti.

Både han och hans fru hade bott många år i Schweiz, mitt tredje "hemland". Oj, vad vi frossade i schweiziska minnen!

Födelsedagsbarnet och jag bestämde att vi träffas på ett annat, avlägset ställe nästa fredag, men det är en helt annan historia.

Kvällen var jättetrevlig med god mat och underbar tårta, men imorgon blir det tidig väckning och nya äventyr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar