onsdag 26 juni 2019

Lyxig flygresa

Jag vet inte riktigt hur det gick till, när jag bokade dagens flygresa i april, men faktum är att när jag tittade  på biljetten inför resan, såg jag att jag hade bokat biljett i business class.

Biljetten var 'normal-dyr/billig', det var väl därför jag upptäckte det först senare.

Nåväl, lite lyx behöver man ju i vardagen!

Alltså på min andra semesterdag fick jag skjuts till Arlanda. Business class incheckning tog en minut. Jag hade inte med mig 3 x 23 kg, som jag hade fått checka in utan extra kostnad, utan endast 11 kg.

Fast track i säkerhetskontrollen tog kanske tre minuter.

Jag satt över två timmar i loungen (Flyget var en timme försenat) och åt soppa och sallad.

Jag fick gå in först på planet, till min plats på rad två.

Där bjöds det på mat, dryck, snacks, kaffe och choklad.

Min väska kom ut först av alla. Det stod Priority på den.

Kul upplevelse, som man troligen njuter av bara om det inte blir vardagsmat.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar