söndag 23 juni 2019

Snabbvisit i Koblenz

Tre tyska städer på sju dagar.

Jag var med kollegorna på en studieresa i Tyskland och kom hem tidigt på midsommarafton.

Vi var först i Frankfurt, fortsatte till resans egentliga mål Wetzlar och åkte sista dagen till Koblenz. (Jag var även på balett i Giessen. )

Min jobbarkompis ville absolut se Deutsches Eck.


Vi tittade på annat också under våra fyra timmar i stan:

Palatset Electoral med fin slottsträdgård. Kurfursten Clemens Wenzeslaus lät bygga slottet  på slutet av 1700-talet.


Brunnen med spottande pojken Schängel i gamla stan.


Historisk fontän på Görresplatz.


Jag har kompisar i Koblenz och har varit där många gånger, men det är alltid lika roligt att gå runt och titta på sevärdheter.

Nästa gång hoppas jag att kunna ta en båttur på Rhen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar