söndag 23 juni 2019

Mitt växthus

Vi byggde ett växthus till största delen av återvunnet material 2005.

2017 var jag rädd för att fönstren skulle trilla ut och tänkte köpa ett nytt. I sista stund ångrade jag mig och fick tag på en snickare som renoverade växthuset i stället.

Jag är lyckligare än någonsin när jag sitter här och ser allt det vackra runtom mig. Detta växthus har verkligen en själ.

Som bonus fick jag breda hyllor som krukorna står på. Virket är gammalt och kommer från Hargs tallskog, som jag alltid har beundrat. Bara det!

Vi har ingen anledning att åka på semester sommartid. Vi har allt här: växthuset, rosenträdgården, poolen och bastun och köket tre meter bort om man skulle bli hungrig och törstig.

Jag börjar dagen i denna ljuva byggnad och nattar blommorna här innan jag går och lägger mig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar