fredag 7 augusti 2020

En liten Limoncello


Dagens to-do-list var lång, men jag hann göra allt på den. 

Började klockan sju och slutade precis nu, klockan nio. (Åt lunch i Åkersberga hos en kär gammal vän, så resor och tre timmar gick bort.)

Börjar jobba på måndagen. Då vill jag inte ha några måsten hemma, möjligen kan jag vattna lite blommor på kvällarna under första veckan.😊

Dagarna har blivit kortare; det märks tydligt i augusti. Snart går solen ner.

Jag sitter i växthuset en stund, läser gamla tidningar och dricker ett glas Limoncello ur ett teglas. 

Pappa köpte ett halvt dussin såna med fat i Turkiet, där vi var, när jag var liten. Tre glas och fem fat finns kvar.  Har fina minnen från den resan! Limoncellon är inte så tokig heller!

Det är fortfarande 25* (på dan över 30*). Måste vädra ordentligt så det går att sova gott i natt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar