måndag 17 augusti 2020

Memento vivere - Kom ihåg att leva

Det är inte roligt att jobba i en byggnad från 70-talet där det är urusel ventilation och det är 28* ute.

Dessutom har mitt rum kraftigt förhöjda värden av svamp, när mikrobiell skadekontroll gjordes.
Jag får inte vara där.
Jag får inte ens gå in.
Jag kan inte börja jobba, när jag inte har mitt material och mina saker.

Klockan ett imorgon blir det stormöte med alla inblandade. Hoppas att rummet får tömmas och att sakerna flyttas snarast.

Jag hade bestämt mig att ta det lugnt; jag kan inte göra något år saken. Men efter några timmars sysslolöshet i värmen, började jag bokstavligen att koka.

Åkte hem, satte mig i växthuset och mediterade. Då kom två ord till mig: Memento vivere, Kom ihåg att leva.

Jag tar nya tag imorgon.
Det är arbetsgivarens ansvar att se till att rummet töms och sakerna flyttas.
Jag lägger till manken, när allt är på plats.

Det ska dessutom bli bara 27 * imorgon.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar