tisdag 24 maj 2022

Bojkottar företag

Jag är så förbannad på två företag. Den ena kommer jag aldrig mer anlita, den andra undviker jag så gott jag kan.

Börjar med det nyaste fallet:

Jag ska till Frankfurt i juni. Fick ett meddelande i går att min hemresa hade flyttats framåt en dag pga tidtabellsförändring. Det kunde jag inte acceptera. Jag måste vara hemma enl planen.

Jag fick ringa till SAS. Två timmars väntetid!

Till slut kom jag fram och fick en ny flygtid samma dag som tidigare. Bad att få bekräftelse på mailet. Frid och fröjd?

Icke! Det kom ingen bekräftelse. Kollade senare på min bokning. Den hade ändrats. Det var bara det att nu hade jag "underseat bag" i stället för två väskor! Ska jag lämna mitt bagage i Tyskland?

Telefontiden var slut. Det gick inte att ringa - eller maila för den delen.

Vaknade klockan sju och ringde direkt. Telefonkö. Jag skulle till jobbet och hade inte riktigt tid att lyssna på SAS tråkiga musik, utan ville prata om mitt ärende.

Efter en timme svarade en snorkig dam. Hon hade ingen lust att lyssna på min svada, utan avbröt mig: - Det bara står så. Dina väskor finns med.

Och hur skulle jag kunna veta det? Det står inget om de andra väskorna i bokningsbekräftelsen!

Jag känner inte att jag vill flyga med SAS i fortsättningen...

Det andra företaget heter Gimo Bussresor. Åkte med dem till Trädgårdsmässan i mars.

Eftersom jag skulle gå till jobbet, när bussen släppte av mig i Uppsala efter resan, var jag noga med att få veta att bussen verkligen kommer tillbaka, som det var sagt, klockan kvart över fyra. - Ja-a, garanterat, var svaret, varje gång jag frågade. Jag hade självklart en halvtimmes marginal också.

Jag valde att åka buss i stället för att stå i bilkö eller drabbas av försenade tåg.

Trevlig dag, alla samlades vid bussen klockan tre och skulle åka hem. Det var bara det att bussen rörde sig inte ur fläcken, den var helt död!

Efter tjugo minuter fick jag hoppa på pendeln och försöka hinna till Uppsala i tid. Det gjorde jag inte. 

Har en förstående arbetsgivare. Det blev löneavdrag, men inga sura miner. En väninna som satt kvar på bussen  berättade att de hade kommit till Uppsala tre timmar senare än vad som hade utlovats!

Dyr dag för mig: Bussresa, tågresa och utebliven lön.... Självklart ingen ersättning eller någon ursäkt från bussbolaget.

Aldrig mer Gimo Bussresor!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar