torsdag 5 maj 2022

Gamla stan, Stockholm

Idag hade jag drygt sex timmar ledigt. Inget hoppa-på-tåget-och-hålla-tummarna (att det inte är elfel mellan Knivsta och Uppsala). Bara lugnt.

Jag gick först till Stadsmuseets utställning Vems är du? och passade också på att äta deras goda lunch ute i solskenet.

Sen besökte jag utställningen i Forum för levande historia. Dit ska jag snart igen. Det gick helt enkelt inte ta in allting.

Jag bestämde mig att på min promenad  i Gamla stan välja såna gränder som jag sällan går i. Hittade en del. Det var varmt och jag var helt slut, när stegmätaren visade tiotusen steg.

Återstod att handla lite kvälls-och frukostmat. Jag tänkte vila innan alla kom hem, men telefonen ringde hela tiden. 

Imorgon är mitt sex dagarspass slut.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar