söndag 29 maj 2022

Stora inköp?

Förra veckan var jag tre dagar i Finland och hade ca 20 minuter egentid. Då skulle det handlas!

Det blev en temugg och assiett från PipStudio. (Inte något finskt alltså, märkligt nog.)

Jag vill ha gulligt porslin till morgonfikat och kvällsteet, något som jag blir glad av.

I dag fick jag en Pip-mugg till, med rosa körsbärsblommor på och två tallriksunderlägg med vita och rosa pioner. Jag kan garantera att frukosten kommer att smaka extra gott, när jag använder dem.

Jag är förresten van vid korta små pass med egentid. I höstas var jag hos en gammal vän i Lenzburg utanför Zürich. 

Vi hade fantastiskt program från morgon till kväll. Sista dagen fick jag gå ut på egenhand i 30 minuter.  Jag sprang till närmaste livsmedelsaffären och köpte snabbt schweiziska ostar att ta med mig hem...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar