söndag 24 juni 2012

Orm i paradiset

I dag regnade det, blåste och var soligt om vartannat så jag bestämde mig att sitta i växthuset och pyssla. Först oljade jag en ny kvast, sedan målade jag lite med schabloner. Imagine står det nu bredvid min månadstavla April-Konflikt av Björn Winblad. Sedan gjorde jag en växthusbricka av en fruktlåda. Idén fick jag från Hus&Hem Trädgård nr 3. Lådan blev rosa med vit schablonspets. Bottenplattan klädde jag med en självhäftande plast med små rosor på. Det var så lugnt och tyst, men plötsligt upptäckte jag att något rörde sig på stenläggningen. En orm! Jag har aldrig sett en orm i Uppsala och nu hade en tagit sig till vår Medelhavshörna. Jag stod och tittade på den och försökte komma på om det är huggormar eller snokar som har gula prickar på varsin sida av huvudet. Jag vände mig om efter en hink och något att ta den upp med så att den skulle få flytta till skogen istället, men då försvann den bland sjöstenarna. Jag gick in och googlade: en snok hade besökt vårt lilla paradis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar