torsdag 28 juni 2012

Växternas vårdcentral

Idag har jag vårdat mina växter. En del hade fått för mycket vatten ute (tack vare det eviga regnandet)och fick flytta in ett tag och en del i växthuset såg lite ledsna ut och fick näring och extra mycket vatten. Det blev fullt överallt men samtidigt väldigt mysigt. Jag har jättevackra röda liljor i en stor kruka i växthuset. De blommar som bäst just nu. Namnet har jag glömt. Lökarna kommer igen år efter år. De får övervintra i samma kruka och får bara lite ny jord och Chrysan på våren. Sist en bild på en estnisk skönhet, Ritausma som är en av mina favoriter bland rosorna. Den doftar ljuvligt, är just nu alldeles full av blommor och knoppar och har vuxit enormt sedan 2010, då jag köpte den i Storehagen utanför Uddevalla. Onödigt kanske att säga, men den är rotäkta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar