måndag 5 september 2016

Ge dig inte!

Varje måndag får jag kloka ord på vägen från min livsstilsguru, Olof Röhlander.

Så här träffande skrev han idag:



"Visst är det lätt att ge upp på sina drömmar? Det finns ju så mycket som sätter käppar i hjulet hela tiden. Saker som verkar konspirera för att motarbeta ens ambitioner. Ett personligt exempel är mina fyra böcker. Samtliga var nära att bli så kallade skrivbordsprodukter. Önskningar som kunde ha stannat vid just det.
....
En annan utmaning var att stänga av den inre kritikern som sa: Varför just du, Olof? Och vem kommer att vilja läsa det här? 

Men jag gav mig inte eftersom det här var tillräckligt viktigt för mig, och när det är det ser man till att navigera sig fram tills dess att man hamnar på rätt köl. Jag höll i, stretade på, och det ska du också göra, för det är värt det när du står där sen med pokalen i din famn och minns allt du har gått igenom för att kunna göra det.

Långtifrån alla vill skriva en bok. För dig kan det handla om något helt annat. Men gör det viktigt. Sätt det högt i prioritet. Du behöver det för att orka hela vägen, särskilt när du stöter på patrull.

......
Plötsligt har du boken i din hand, men inte på grund av att du hållit tummarna, utan för att du fortsatte ända in i mål. Ge dig inte!"


Vill du också få peppning av Olof? Gå in på hans hemsida: olofrohlander.se  och beställ Veckans peptalk.


Olof Röhlander är licensierad mental tränare, författare och inspiratör. Jag har lyssnat på honom en gång och läst två av hans böcker.


Hans ord har fört mig vidare ett stort antal gånger.



En fågel av Rut Bryk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar