söndag 25 september 2016

Bokmässan i Göteborg 2016

Tidigt igår morse flög vi till Göteborg.

Det var lika roligt som alltid att besöka Bokmässan, möjligen var det mer folk än det brukar vara där och därmed trångt i gångarna.

De små fick signerade böcker av sina favoritförfattare, jag lyssnade på dem och många andra, pratade med min förläggare (Visst låter det fint? Jag har översatt två barnböcker åt henne...) och skötte lite jobbärenden också.

Plötsligt - som en sänk från ovan - fanns Fråga psykolog framför mig. Utan att tänka ens en sekund gick jag fram till Liria Ortiz och ställde min fråga som jag har funderat så jättemycket på, nämligen Syskonsvartsjuka i vuxenålder.

Hon som erfaren (och känd psykolog och författare till många böcker) förklarade det hela på några minuter väldigt konkret och "enkelt". En känsla av lättnad spred sig i hela kroppen och nu, efter ett dygn är känslan den samma. Jag är så tacksam åt detta oväntade mötet!

Jag köpte ingenting - förutom två Ballograf-pennor - åt min själv, för coachens ord  finns i huvudet (En sak in- två saker ut.).

Det var en inspirerande dag, men efter åtta timmar bar inte benen mig längre. Min man hade redan gett upp för länge sedan. Tur att vi bodde på Scandic Opalen på andra sidan gatan.


Katerina Janouch och Mervi Lindmans
 Ingrid-böcker fyller 10 år 2016
Martin Widmark med nyaste
Lassemajas detektivbyrå-bok
Pija Lindenbaum har skrivit
Pudlar och pommes om ett aktuellt ämne
Ingemar Stenmark - mer än bara åk
Herman Lindqvist intervjuas
Måste bara läsa Anna Jansson Svärmödrar utan gränser.
Hennes bok Ödesgudinnan på Salong d´Amour var så rolig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar