tisdag 27 september 2016

Sänder ljus

Otroliga saker händer både i positiva och i negativa bemärkelser.

1. Förra söndagen önskade jag att vår lilla tiggerska, 16 år skulle få gå i skolan i stället för att sitta dagarna i ända utanför vår ICA-affär.

Och vad hände? I fredags berättade hon för min man att hon ska flytta tillbaka till Rumänien och ska börja skolan.

Jag kan bara önska denna smarta tjej jättemycket Lycka till!

2. För två veckor sedan undrade jag om den tärande, jättejobbiga processen som jag mot min vilja har hamnat i  äntligen skulle ta slut.

Det såg ut så, men jag vågade inte tro på det.

Idag fick jag veta att huvudpersonen helt tappat huvudet, hotar mig, hotar andra inblandade, bränner saker, agerar aggressivt.

Troligen har hennes mentala hälsa börjat svikta. Jag kan inget göra; jag är ju "boven i dramat" sedan två år tillbaka. 

Jag hoppas att hon får hjälp.

Jag sänder henne ljus. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar