tisdag 7 mars 2017

Kortsiktiga drömmar

Min guru, Olof Röhlander skrev så fint i Veckans peptalk igår igen:

"På Facebook kommer det flera gånger i veckan upp förslag på minnen. Ett klick senare får du veta vad som hände på din sida idag för ett år sedan, två år och så vidare. När jag tittar på dem blir det tydligt att tiden förändras och vi med den.....

När du iakttar dina minnen på Facebook, se om dina tidigare årsringar kan lära dig något. De viskar till dig. Kanske säger de: "Fortsätt, ge inte upp, kämpa lite till". Eller: "Lev din dröm. Tiden är nu. Njut!" 

Den typen av viskningar är i alla fall vad som kommer till mig när jag ser mina tidigare inlägg...... 

I de stunderna har jag haft det mesta en människa kan önska sig, och då har jag ofta velat dela med mig av den sortens tankemässiga klarhet på sociala medier.....

Säger gamla inlägg och bilder något om dina drömmar, och när livet är som bäst? Och framför allt: vad vill du se mer av framöver när du ser tillbaka på det här året? ..."   Olof Röhlander

Vad har jag för drömmar just nu?

Kortsiktiga: 

Bli klar på övervåningen. Rensning pågår. Ha en ateljé- och en syhörna och ett fint gästrum.

Ha ett nytt, fräscht och funktionellt badrum.

Skaffa ett nytt, fantastiskt växthus och med förnyade krafter fixa till vår underbara rosenträdgård.

Allt är på gång och det tar tid. Jag måste fortsätta och inte ge upp. Det kommer att bli så fint!

Sedan får jag börja ta tag i de långsiktiga drömmarna.

Tack för peptalken, Olof!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar