lördag 18 mars 2017

Rariteter bland skräp

Min man körde till Malmö och hämtade hem badrumsinredningen igår. (Se ett tidigare inlägg.)

Jag fortsatte röja i övervåningen. Sorteringen tar lång tid, men det blir jättebra. Har kanske  20% kvar.

Idag har jag t.ex hittat Arabia porslin, som vi inte använder. Under min lunch googlade jag på, vad mina fynd kunde vara värda och blev positivt överraskad!

Flera av sakerna är nu till salu på Tradera.

Förra veckan sålde jag festkläder och fick ihop en bra slant.

Många  saker går till "vår" tiggerska. Flera påsar och kartonger ska köras till Erikshjälpen på måndagen.

Sen har jag förstås hittat fina barnteckningar och andra gamla minnen, som jag måste titta extra länge på. Några mycket intressanta foton har också dykt upp.

Det är som att gå på upptäcksfärd, när man städar där uppe. Mitt tålamod är nästan slut, men jag måste fortsätta. Om fem veckor ska vi ha gäster i varje rum där uppe. Jag måste bli klar!

Bedårande figurin, som dock inte blir kvar där uppe längre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar