lördag 18 mars 2017

Nytt badrum

Det "sista" rummet vi renoverar i vårt hus är badrummet. (Sen får vi väl börja om från början.)

En uppfräschning gjordes 2009, men nu byter vi klinker, kakel, tar bort badkaret, byter plats på toastolen och tvättstället och får en ny duschhörna.

Det mest efterlängtade är golvvärmen!

Vår hantverkare anlitar ett Uppsala företag som säljer kakel och badrumsgrejor. Vi har varit där tre gånger och det har bara känts fel för mig.

Fel vibbar, fel magkänsla.

Om man ska satsa ca. 200 000 på ett nytt badrum, måste det kännas rätt!

Jag vill inte ha svar "Så brukar man inte göra, folk gör så här nuförtiden", "Det har vi inte, det är inte inne just nu" osv.

Jag bryr mig inte om, vad folk vill ha och inte ha. Vi vill ha det perfekta badrummet, som passar för oss.

Alltså bytte vi företag.

Kaklet kommer nu från en annan affär och badrumsinredningen från Malmö.

Jag vill ha ett italienskt, klassiskt och romantiskt badrum och den drömmen verkar äntligen gå i uppfyllelse.

Ett snyggt IKEA badrum

Klassiskt, italienskt blått och vitt kakel från Amalfikusten säljs på
 La Riggiolas på Rörstrandsgatan i Stockholm

Lhådös Felice Blue

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar