tisdag 19 juni 2018

Äntligen semester

Jag hann njuta några timmar av semestern...

Vi var i Stockholm och hämtade våra kära, "Coachen" och "Ekonomiavdelningen".

När vi kom hem, fick min man feberfrossa och gick och la sig direkt. Mitt i natten fick jag köra honom till akuten.

Han låg några dagar på intensiven och familjen vakade där dag och natt. Jag minns i stort sätt ingenting om fredagen, eller om lördagen för den delen.

I söndags fick han flytta till infektionen och där är han kvar än.

Jag - och många andra - gör honom sällskap från morgon till kväll. I söndags var jag där elva timmar, idag fem. Han är trött och svag och sov nästan hela tiden, när jag satt och läste vid sängen.

Många beslut har tagits angående hälsan!

Nu, när han börjar må något bättre och värden är mer stabila, minskar oron och jag försöker  komma ihåg att äta och gå mina 7500 steg. (Idag blev det över 11 000)

Imorgon har jag bokat tid på fotvård och ansiktsbehandling.

På kvällarna har jag gått och beundrat det sommarfagra Uppsala. En frukost åt J och jag på Fågelsången (nära sjukhuset).

Nu går jag och hoppas på att han snabbt blir frisk och får komma hem till midsommaren.

Tack alla snälla släktingar, vänner, grannar och jobbarkompisar som har stöttat oss!

Katarinakyrkan på Söder i Stockholm

                                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar