fredag 1 juni 2018

Fem timmar i Köpenhamn

Igår var vårt flyg inställt och vi blev ombokade på ett senare. På det sättet fick vi fem timmars ledig tid i Köpenhamn.

Jag var där senast för tre år sedan, men det finns alltid mycket  nya saker att se.

Nu fanns Ströget, Sorte Diamanten och Tivoli på min lista.

Efter en sen lunch gick min kollega och jag till Den sorte diamant, kungliga biblioteket (1999 Schmidt Hammer Lassen), en otrolig byggnad byggd av svart granit. Wow!

På Ströget tittade vi in på Den Kongelige Porcelaensfabrik och Georg Jensen samt Söstrene Grene och i ett par klädbutiker.

Sist styrde vi mot Tivoli, åt glass och beundrade alla fina planteringar.

Stegmätaren visade 19002 steg, när jag kom hem i natt.

       
                                  
 

                                   


 
 
                                
 

 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar