fredag 1 juni 2018

Middagar i Starup - en studie i dansk gästvänlighet

Mina sju närmaste kollegor och jag har varit på studiebesök  i Haderslev, Danmark.

Efter resan behöver ingen av oss tvivla på danskarnas gästvänlighet!

Jag har fått uppleva den sedan 25 års ålder, då jag fick en dansk låtsas-mormor och -morfar så jag blir inte längre lika förvånad som i början.

Men visst är det otroligt att vi alla blir bjudna på middag hos mina danska kompisar!

Första kvällen skumpa och en suberb tre rätters middag och andra vin, snacks och en underbar kall buffé. Vi var helt mållösa!

Förutom den goda maten, all dryck och en titt i två underbara trädgårdar, kunde vi också hygge oss ordentligt efter två dagars fullspäckat program.

Tusind tak, M, K, K og M! Vi vil ikke glemme de dejlige aftener!

                                    

                                




 
                                 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar