måndag 4 juni 2018

Konstkurs på ett äldreboende

 Vissa fredagar, när jag är "ledig", har jag konstkurs på ett äldreboende.

Det är ett underbart ställe med stor trädgård och många olika aktiviteter varje dag.

Först målade vi keramikfåglarna som vi tillverkade för några veckor sedan. Nu skickas de till brännugnen och är klara, när jag kommer nästa gång.

Sedan målade alla ett eget örngott. Det blev mest blommor; inte så konstigt i den miljön.

Jag satt på balkongen med tanterna när det vankades eftermiddagsfika- med hembakat förstås och kände att jag inte hade bråttom någonstans.

Hela tiden hade det varit en sån lugn stämning, med skämt och skratt emellanåt. Det smittade av sig på mig också.

Åkte därifrån med ro i själen och ett leende på läpparna.




                                 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar