torsdag 12 november 2020

Från frisk till sjuk på några minuter

Idag jobbade jag som vanligt och hade just skickat i väg ett projekt, som vi hade varit sysselsatta med sen förra veckan. Sista inlämningsdag imorgon. Kändes så skönt.

Helt plötsligt blev jag kallsvettig och matt. Corona, var min första tanke! Troligen inte. Fick "bara"ont i magen. Ringde min man och kunde knappt prata.

Han råkade vara hemma, tog grannen med sig och hämtade både mig och bilen. En jobbarkompis samlade ihop mina grejor.

Hemma somnade jag direkt och sov fyra timmar. Sen mådde jag hyfsat bra.

Märkligt och läskigt. Nåt liknande har aldrig hänt mig. Matförgiftning? Nu på kvällen är jag "frisk" igen.

Jag har fyra lediga dagar framför mig och jag börjar med att titta på franska filmer. 

Har en samling såna och det är länge sen jag har tittat på nån dvd-film. Det är väl helt ute nuförtiden, eller?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar