fredag 13 november 2020

Franska filmer

Härligt väder, kan man säga så i november? Det tycker jag, speciellt om det är åtta grader och vindstilla. 

Vi tog en extralång promenad i Nåntuna naturreservat, när förmiddagens jobb och andra bestyr hade överstökats.

Så skönt det var! Träffade en bekant och pratade länge med honom. Beundrade Linné-eken (från Linnés tid, 1700-talet, omkrets 4 m!) och planerade resor som vi ska göra, när coronatiden är över.

Lite trädgårdsjobb på det. Nu är verkligen de sista äpplena plockade. Finns inga löv och inga frukter kvar i det största trädet.

Nu fortsätter jag att titta på mina franska filmer. Igår såg jag En lanthandel i Provence (Le fils de l´epicier). Utöver de sju som jag hittade igår, grävde jag nyss fram åtta till.

Vad ska jag välja? Det regnar alltid i Provence, Franska för nybörjare, Att vara och ha eller En oväntad vänskap? Vilka svåra beslut man måste ta på sin lediga dag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar