onsdag 18 november 2020

Ur led är tiden!

Idag var det 14*! Helt ljuvligt varmt. Det är fem veckor till jul...

Tog en lunchpromenad och beundrade bl.a de söta tidlösa, som fortfarande blommar i gräsmattan.

Hemma gjorde jag en sista koll i växthuset. Nu är allt, som inte tål kyla och fukt, inomhus. Vemodigt! Nu kan jag inte sitta och mysa där på fem månader. Å andra sidan var sommar- och höstsäsongen ovanligt lång i år, så jag ska inte klaga.

Dessutom brukar vi ju alltid dricka glögg där åtminstone en gång på vintern. Det går ju att ordna snart.

Krattade ihop de sista löven och hittade fina orange nypon.

Min man ville ta en promenad till i skogen vid halv fem tiden. Det var absolut kolmörkt. Nu är jag uppe i 15 000 steg!

Resten av kvällen blev det akvarellmålning.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar