söndag 1 november 2020

Positiva saker under coronaåret

Läste i DN om en undersökning och om finländarnas funderingar kring positiva saker under coronaåret.

Fast jag inte bor Finland, landet som lyckades få stopp på smittspridningen redan på tidigt stadium och har därmed låga dödstal, stämmer listan ganska väl överens med mina upplevelser.

De nämner: 
Mer tid med barnen, lättare att veckohandla, minskat pendlande, nytt intresse för naturen och långa promenader. 
Restriktionerna höjde livskvalitén, anser var fjärde.

Min lista innehåller:

Njuta av och upptäcka nytt i naturen- varje dag

Långa promenader-varje dag

Mer kvalitetstid med familjen 

Mer tid hemma. 
Många saker, som jag har tänkt på i flera år, har jag gjort nu. Bra exempel är "Röjning" och viss inredning

Mer tid till att läsa, måla och skriva

Extra mycket blommor och grönsaker i trädgården och i växthuset

Billigt att leva ett bra liv. Pengarna går i stort sätt bara till boende och mat



Philip Teir, DN:s korrespondent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar