lördag 14 november 2020

Sunnerstaåsens friluftsområde

Vi får verkligen anstränga oss för att hitta på något roligt att göra. Det finns restriktioner i allt, vilket är förstås bra, men tråkigt.

I dag blev det en långpromenad i Sunnersta: Uppför Sunnerstaåsen, längs Upplandsleden och Fyrisån och med ett stopp i lekparken.

Drack ståkaffe med dopp med kompisar och fick en trevlig pratstund. Det var 9* varmt och vindstilla. Toppenväder för en promenad!

Vi körde via centrum och jag gick snabbt in i färgaffären och köpte akvarellfärger, Bränd sienna och Gul okra till kursen.  De två har jag tidigare inte haft i min färgpalett.

Nu fortsätter jag med mina franska filmer. Först blir det Att vara och ha (Etre et avoir)- En lovsång till livet. 

Sen ska jag se Franska för nybörjare (La cour de Babel) eller Det regnar alltid i Provence (Parlez moi de la pluie). 

Svårt att välja, men jag räknar med att fortsätta med mina filmmyskvällar några dagar till. Då har jag väl sett alla femton?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar