måndag 31 juli 2017

Krukmakare? "Blomnät" till vasen

Ungefär varannan vecka går jag på keramikkurs.

Deltagarna får välja dagarna/kvällarna själv, bara man anmäler sig innan. Vi kan vara högst sex personer per gång.

Under sommaren har jag kunnat gå på dagtid. Ibland har jag varit ensam med läraren.

Jag drömmer inte om att bli krukmakare. Tycker inte ens om att dreja.

Jag gör vardagskeramik, mycket till trädgården, krukor och plattor. Dem är jag stolt över.

Vad är det som drar då? Jag försökte förklara till en som frågade idag:

Lugnet,
mindfullness,
slippa tänka på något,
trevligt sällskap,
träffa olika slags människor kring samma intresse,
knåda lera,
forma,
skapa,
glasera,
se resultatet,
känna stolthet.....

Här är ett roligt försök att göra ett nät som man kan ha på en blomvas/skål. Man sticker blommorna i hålen och då står de så här fint.

Läckert, eller hur?

Här är nätet inte brännt eller glaserat än.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar