lördag 29 juli 2017

Nattsuddare med konstiga vanor?

Jag är en riktig nattsuddare.

I natt läste jag  och sov sen till 9.30. (Sommarens rekord...) Det kan man förstås göra på semestern.

Frukosten i växthuset blev långdragen, eftersom jag bara skulle läsa tidningar först. Lite seg början med andra ord.

Det var jättehärligt väder igen och jag grejade en hel del i trädgården. Klippte torra grenar, krattade och vattnade.

Erikshjälpen fick också två kartonger med saker som blev kvar efter vår försäljning på loppis för en månad sen. Done!

Klockan 21 blev jag väldigt sugen på att baka. Kompisarna från Härnösand kommer imorgon.

A-S har jag känt sedan 1997 (Hjälp, redan 20 år) då vi delade ett studentrum på Luther College i Iowa.

Vi träffas en eller två gånger om året. Jag är verkligen jätteglad att de kommer förbi på väg till Stockholm.

De ska självklart ha hembakat. Det skulle bli kanelbullar, men när man ändå är i gång kan man också baka rabarberpaj med rosenblad och cheese cake.

Samt göra rent köket och duka bordet och pressa juice. Hoppsan! Multitasking har jag ju bestämt mig att jag skulle undvika.

Men nu är det snart midnatt, hela huset doftar himmelskt, bakverken står på bordet och köket är skinande rent. Bra jobbat, nattsuddaren.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar