söndag 30 juli 2017

Tavelhängaren var här!

K G Nilson, Peter Engberg, Adriaan Honcoop o en till. En tavla är på g.
Jorma Ryttäri och Kimmo Pälikkö

Det är ingen lek att hänga upp tavlor.

Vi blir alltid osams, när vi försöker och tavlorna hänger sen på tre kvart.

I vårt hus har vi en lång korridor, där jag länge har velat ha tavlor upphängda som i ett galleri.

De som hängde där på olika höjder snett och vint, har irriterat mig väldigt mycket.

Men sen kom tavelhängaren nummer ett och gjorde sitt jobb. (Det tog ett par timmar; han är mycket noggrann.)

Nu hänger alla som de ska, de nya, de ärvda, de egengjorda. En fattas den sätts upp senare.

Här ovan exempel på en bit av väggen och dess nya tavlor.

Done!


Den ca 100 år gamla ärvda tavlan kunde jag faktiskt hänga upp själv i sovrummet.

Jag sover väldigt gott under den, troligen för att jag sov middag under ett äppelträd mina första somrar.....

Två veckor senare, 11/7:

Jag fick nya tavlor från en gammal vän i Schweiz. Lyckades ta dem hem i handbagaget.

Tavelhängaren var här igen och gjorde sitt noggranna jobb. Jag älskar den där väggen!

Fyra "nya" tavlor av Paul Suter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar