söndag 20 november 2011

Blomsterplanteringar till advent

Idag hade vi syjuntans årliga julpysseldag. Vi var på en promenad i skogen och hämtade mossa, lingon- och blåbärsris, åt god soppa och gjorde scrap booking-julkort och -tändsticksaskar.

Hemma bakade jag i massor till morgondagens adventsfika (Vi börjar tidigt i år!), städade och blompysslade.

För 238 kr köpte jag:

tio rosor, tre kvistar krysantemum, två stora begonier, läderblad, spansk mossa och fem hyasinter.

Tack mina blomsterleverantörer, Hötorget och Blomsterhallen! Med er hjälp kan vi frossa i blommor varje vecka!


                                          Jag har ärvt mammas härliga Kaj Frank-krukor (Arabia).


                                                    De fyra nedersta är mina tändsticksaskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar