söndag 21 oktober 2012

Pelargonerna flyttar in

Sjunger fortfarande Habanera ur Carmen efter gårdagens operabesök. Min man har flytt fältet....

I förmiddags började vi flytta in pelargoner och andra känsliga växter. Egentligen synd, när de blommar så fint.



Det är molningt och 9*. Det kan ju bli frost vilken natt som helst igen så flytten var nödvändig.

Nu har jag massor av pelargonblommor i små vaser. Kryddorna fryser jag in. Hoppas att mitt "sömnmedel", citronverbena funkar lika bra när den har varit fryst.




Lavendelknippen ska hängas i (snart färdigrensade) garderoben.



Trädgårdsdynorna, -kuddarna och -filtarna håller jag på att tvätta också. Först nu; otroligt! Jag har en känsla av att jag gör sånt i månadsskiftet september-oktober i vanliga fall. Det ju redan 21.oktober och snart november.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar