söndag 20 april 2014

Jet lag

Det var underbart skönt att komma hem igår morse efter en långresa.

På bordet väntade gula tulpaner och chokladägg från Gefle Chocolaterie.


Jag hade sovit sammanlagt högst två timmar under den 20 timmar långa hemresan.

I Chicagos flygplats tog jag nackmassage eftersom nacken och ryggen värkte och en åtta timmars flygresa återstod.

På förmiddagen sov jag två timmar fast besluten att sedan orka vara vaken till kvällen.

Det gick så där. Jag fick alla typiska jet lag-symptom: trötthet, yrsel, orolig mage, huvudvärk, muntorrhet och irritabilitet.

Klockan sex på kvällen var jag färdig att gå till sängs. Tog för säkerhets skull melatonin. Sov sex timmar och var klarvaken mitt i natten!

Mellan klockan tolv och fem läste jag otaliga tidningar och tvättade tre maskiner. Sedan lyckades jag sova tre timmar igen.

Nu lägger jag mig inte före kvällen. Ska försöka vara ute och ha en aktiv påskdag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar